Začiatok vlastného podnikania – Adriana Duchoňová

Prvé tri mesiace za nami

Tento dnešný blog bude trocha iný. Dnes nepíšem len sám za seba. Ani neprezentujem priamo svoj názor. Dúfam, že sa Vám bude tento článok páčiť a vznikne z neho mini séria. Séria, ktorú by som rád písal formou rozhovoru.

Dnes tu v kancelárii sedím s mladou ženou, Adrianou Duchoňovou. Adriana je začínajúca podnikateľka, živnostníčka, vyštudovaná masérka.  Jej podnikanie, ako ste už možno vytušili sú masážne služby, spojené s wellness procedúrami.

Keď ma Adriana oslovila s prosbou o radu a neskôr o pomoc so začatím vlastného biznisu, tak mi hneď prišiel na myseľ jeden môj starší koncept. Po chvíli hľadania v šanónoch sa nám podarili nájsť všetky podklady a mohli začať konzultácie a prípravy vlastného podnikania. Dnes Adriana podniká asi 3 mesiace a radi by sme sa spoločne podelili o jej prvé pocity a dojmy. Ak sa pýtate prečo po tak krátkej dobe, tak je to preto, že ak niekde narazíme na rozhovor s úspešným podnikateľom, tak si takmer nikdy nepamätá svoje začiatky a otázku odbije buď jednou vetou, alebo nič nehovoriacou omáčkou. My by sme sa radi pokúsili zachytiť tieto pocity a zážitky čerstvé.

No dosť bolo mojich slov, poďme sa porozprávať s Adrianou. 

Ahoj Adi, dám ti netradičnú, neočakávanú a prekvapujúcu prvú otázku – Ako sa máš? 

(smiech) Ale hej, dá sa to… (znova smiech)

Čo ťa viedlo k podnikateľskej dráhe?

Vedela som, že je to len otázkou času a raz to musí prísť. Určite ma motivoval zárobok. Vedela som, že robiť sám na seba je skúškou odhodlania, výdrže a hlavne o tom robiť veci zodpovedne a poriadne. Verila som a stále verím, že ako podnikateľka – samoživiteľka môžem byť úspešná a zarobiť si toľko, koľko si zaslúžim. Preto som sa chopila príležitosti a vplávala do neznámych vôd, veriac v lepší zajtrajšok. (smiech)

Máš za sebou asi 3 mesiace v koži podnikateľky (SZČO). S akými prvotnými komplikáciami si sa stretla?

Ako úplne prvé bolo rozdielne zmýšľanie podnikateľa a zamestnanca (smiech). Na tom stále pracujem. Ako ďalšia komplikácia sa ukázalo organizovanie si času, aby sa nič neprekrývalo, aby bol  dostatok času na presuny medzi klientmi a podobne… Je naozaj rozdiel, keď si ako zamestnanec spravíte svoju prácu a môžete si doma vyložiť nohy, ako živnostníčku ma čakajú ešte ďalšie povinnosti. Organizácia, upratovanie, prípravy, administratíva… 

A ako si ich riešila?

Nastaviť samú seba na nové myslenie je ťažké a je to dlhodobý proces, ktorý sa stále učím. Mám pri sebe ľudí, ktorí sú v tejto oblasti už dávno doma, takže lepšie možnosti už mať asi ani nemôžem. Som im veľmi vďačná za trpezlivosť a ochotu všetko mi vysvetliť ako úplnému laikovi. Ďakujem  Organizáciu času som vyriešila novým, väčším diárom a nechávam si väčšiu časovú rezervu. Som stále zbalená v aute aby som kedykoľvek mohla vyraziť.

Čo z toho bolo pre teba najťažšie?

Zvládnuť lepšie komunikáciu a zorientovať sa v podnikaní. Zistila som, že o veľa veciach okolo podnikania som nemala šajnu…

Prezraď nám, na čom pracuješ práve teraz?

Momentálne zabieham nové pracovné miesta ohľadom masáží. A vyhľadávam si nové kurzy, aby som si rozšírila kvalifikáciu, treba investovať sama do seba. A aj napriek vlastnej snahe udomácniť sa v podnikateľskom prostredí sa snažím udržať si osobný život…

A aké máš plány do blízkej budúcnosti? Na čo sa môžeme tešiť?

Sebavzdelávanie, zlepšovanie podnikateľského myslenia, šport a nezabúdať na svet okolo seba!

Adi, ďakujem ti za rozhovor a za tvoj čas. 

No, čo dodať  na záver? Ako som už vlastne písal v úvode, dúfame, že sa Vám tento rozhovor bude páčiť a budeme môcť písať pre vás ďalšie. Možno práve s Adrianou, keď získa nové zážitky a skúsenosti vo svete vlastného podnikania. A snáď aj s ďalšími začínajúcimi, alebo aj skúsenými podnikateľmi. Verím, že ak aj vy uvažujete o tom, že začnete riadiť svoj život sami, tak možno aj tento článok Vám v tom pomôže.

Lúčim sa s Vami s mottom dňa: Každý si je strojcom svojho šťastia.

Jozef Horňák

Zakladateľ PROBUSSINES

CEO v GALLIFREY, s. r. o.