Najvhodnejší čas na začatie vlastného podnikania

Kedy je najvhodnejší čas na začatie vlastného podnikania?

Túto otázku si asi kladie viacero z Vás.

A asi Vás nepoteším, lebo 100% odpoveď na otázku, kedy začať podnikať, nie je.

Tak ako to už býva, je to veľmi individuálne. Záleží na Vás ako na jedincovi, záleží na Vašom biznise, záleží na… záleží na ďalších 1000ckach vecí.

Ako sa teda máte rozhodnúť?

Ja osobne sa riadim heslom: Kto chce, hľadá spôsob a kto nechce, hľadá dôvod.

Ak sa zamyslíte nad vlastným biznisom a v hlave sa Vám vynárajú otázky alebo pripomienky typu… veď práve hrozí ekonomická kríza… alebo … čo ak sa mi nebude dariť… alebo … čo ak… iste si dokážete sami doplniť nejaké ďalšie „čo ak…“ Pre Vás mám zlú správu, asi ešte nie ste pripravený podnikať. A skôr ako sa vrhnete do víru vlastného biznisu, je treba sa vrhnúť do príprav svojho vlastného prístupu a myslenia.

Ale pre tých z Vás, ktorých napadajú otázky… Ako vyriešim vedenie účtovníctva? V akej banke si vytvorím účet? Ako získam spoľahlivého dodávateľa?…  mám dobrú správu. Vaše myslenie je nastavené správne a ste pripravený.

Ak chcete začať podnikať, začať si plniť svoj vlastný sen a kráčať po svojej vlastnej ceste, tak najvhodnejší čas je TERAZ!

Ak Vám prišla na rozum myšlienka o hroziacej kríze, je dobré, že sa udržujete v obraze o ekonomickom dianí. Zákonitosti ekonomiky sú ale jasné, po prepade trhu zákonite príde jeho nárast.

Veľa ľudí sa domnieva, že je dobré počkať na zlepšenie situácie, ale uvedomte si, že takto uvažuje veľa ľudí. Robiť veci tak, ako to robí veľa ľudí, nie je práve ten najefektívnejší spôsob fungovania. Teda v prípade, že nie ste členom stáda, kŕdľa alebo inej početnej skupiny nesamostatných jedincov.

Skúste uvažovať spolu so mnou.

  • Na začatie vlastného podnikania a „aklimatizáciu“ v novom prostredí potrebujete čas. Silná ekonomika Vám čas skôr uberá, no v slabej ekonomike sa všetci rozhodujú pomalšie a opatrnejšie. Vaša neskúsenosť teda nebude takým znevýhodnením.
  • Potrebujete spoľahlivých a ústretových partnerov na vedenie účtovníctva, prácu v online priestore, alebo klasický marketing. Neviem ako ostatní, ale napríklad u Nás v PROBUSSINESe ponúkame zľavy pre nových klientov, taktiež zľavy pre začínajúcich podnikateľov a teraz, v období krízy a pandémie, sa snažíme podporiť našich klientov „KORONA zľavami“ a pomocou pri získavaní štátnych pomocí a dotácií. Naším cieľom je Vás podporiť, pomôcť Vám rásť a zlepšovať sa.
  • Bohužiaľ, počas krízy niektoré podniky zaniknú, skrachujú. Ale tam kde jeden končí, ďalší začínajú. Prečo by ste to nemali byť práve vy? Prečo nevyužiť možnosť uvoľnenia priestoru v konkurenčnom prostredí? Či chcete byť až taký gentleman, že prepustíte priestor iným na úkor seba samého a svojich najbližších?
  • V krízovom období budú mnohí ľudia a firmy hľadať a zaujímať sa o nové riešenia, nové možnosti, úspory či zefektívnenie svojich procesov. Ale to budú robiť hlavne počas krízy, nie po nej. Priznajme si na rovinu, že ľudia sú skutočne dosť lenivý a pohodlný druh. Ak podnik prečká krízu bez nutnosti zmien, tak po kríze už nebude dôvod tie zmeny robiť. Využite túto príležitosť. Ponúknite na trh svoje riešenia, svoje vylepšenia, ponúknite seba a svoj biznis.

Ak zvážite vyššie popísané body zrejme tiež usúdite, že aj kríza sa dá využiť progresívne a prínosne.

Je potrebné sa naučiť využívať príležitosti, čo život prinesie.

Každá kríza prináša riziká, ale každé riziko môže obsahovať príležitosť, závisí na uhle pohľadu.

Mne sa v živote a v podnikaní osvedčilo aj riskovanie. Skutočne inteligentnému človeku vlastne nehrozí žiadne riziko, pretože v riskantnom biznise buď získate peniaze alebo skúsenosti, no vždy niečo získate. A verte mi, že vlastné zážitky a skúsenosti Vám dajú viac ako 1000 príbehov.

A čo ty? Nájdeš v sebe odvahu a silu vykročiť na vlastnú cestu?

S venovaním rodinnej priateľke Xénii G.B.