O nás

Vznik PROBUSSINES

 

Niekedy v priebehu roku 2009 vznikla myšlienka na spoločnosť, ktorá by sa zaoberala pomocou, servisom a asistenciou novým a budúcim podnikateľom či firmám a taktiež, by sa stala obchodným partnerom a oporou existujúcich, už zabehnutých firiem nezávisiac od ich veľkosti či stavu hospodárenia. Táto vysnívaná spoločnosť mala byť všestranným partnerom a oporou akejkoľvek spoločnosti či podnikateľovi, ktorý má záujem o garantovanú kvalitu služieb. Pre svojich klientov či skorej obchodných partnerov by táto spoločnosť zabezpečovala všetky činnosti súvisiace s vykonávaním podnikateľskej činnosti, ako napríklad: konzultácie a poradenstvo pred začiatkom podnikania, pomoc s prvými krokmi a rozhodnutiami začínajúcim podnikateľom a firmám, spracovanie účtovnej agendy, daní a odvodov, právne poradenstvo a podpora, reklamné, marketingové a PR služby, externé administratívne služby a tiež kontakt s úradmi či už štátnymi, alebo miestnymi, pomoc v oblasti financií a bankovníctva a veľa ďalšieho…

Možností, ako pomôcť začínajúcim alebo zabehnutým podnikateľom je snáď nekonečne veľa. No aj napriek množstvu možností a smerov mi táto myšlienka nedala spať. Takmer každý deň som vídal ľudí v mojom okolí, ktorí podnikajú alebo sa na to chystajú a títo ľudia sa snažia zháňať informácie všade možne aj nemožne no výsledok bol vždy skreslený, neúplný a niekedy aj úplne mylný.

Na druhú stranu ma hnevali firmy, ktoré ponúkali nekonečne skvelé produkty a služby za nenormálne ceny. O kvalite sa hovorilo iba pred kúpou, o záruke či garancii mali títo „podnikatelia“, len plagáty na stenách, no a v prípade akéhokoľvek problému za TO mohol každý, len nie oni.

Hnevalo ma to! Hnevalo ma, že ľudia chcú informácie a pomoc, ale majú problém ich nájsť a ak ich nájdu, tak stoja za … veď vy viete za čo. A na tej druhej strane ma hnevali ľudia a firmy, ktorí sľubovali vzdušné zámky, no tie sa rozplynuli hneď, ako držali Vaše peniaze vo svojich rukách.

Chcel som s tým niečo urobiť, chcel som, aby každý človek videl, že podnikanie je možné aj na našom „Slovensku“, že je možné podnikať čestne a férovo a že sú aj poctiví podnikatelia a firmy, ktorým nejde len o vaše peniaze, ale záležím im na vašej spokojnosti, na vašom prospechu, záleží im na dlhodobej a vzájomne prospešnej spolupráci.

Sny, idey, myšlienky a nápady, všetko to bolo pekné, plné ideálov a nádejí, ale čo s tým? Dá sa zmeniť svet a ľudia?

Pravdu povediac odpoveď neviem ani dnes, no na konci si budem môcť povedať, že ja som to aspoň skúsil.

Koncom roka 2011 som sa rozhodol, že snov bolo dosť a od 1. Januára 2012 sa sny stali skutočnosťou v podobe spoločnosti PROBUSSINES s jasným cieľom, ponúkať vám kvalitné služby, za ktoré vám ručím a nehanbím sa pod ne podpísať.

Na trh sme vstúpili s ponukou služieb – Vedenie účtovníctva a Administratívne služby.

Verím, že v dohľadnej dobe vám budeme môcť predstaviť nové produkty a nové služby, ktoré vám pomôžu k vašim cieľom, nech sú akokoľvek veľké či vzdialené.

V roku 2013 (12.11.2013) sme si nechali založiť spoločnosť s ručením obmedzeným. Eseročku pod názvom GALLIFREY, s. r. o., pričom pôvodný názov PROBUSSINES zostal našou obchodnou značkou. Na založenie našej prvej eseročky sme využili služby externej firmy, ktorá sa venovala zakladaniu spoločností s ručením obmedzeným alebo eseročkám (s. r. o. na kľúč). Nakoľko sme neboli plne spokojní s jej službami, začali sme uvažovať, že sa tejto činnosti začneme venovať tiež.

Tí, čo nás poznajú vedia, že si vždy potrpíme na kvalitu. A táto nová skúsenosť nám opäť pripomenula staré časy a dôvod, prečo sme začal podnikať práve v oblasti účtovníctva, ekonomiky, daní a poradenstva. Chceli sme dokázať, že poctivá, svedomitá a profesionálna práca má svoje výsledky.

V niekoľkých nasledujúcich rokoch 2014 – 2016 sme nadviazali spoluprácu s viacerými renomovanými právnikmi a začali sme vytvárať vlastný interný systém na zakladanie s. r. o. na kľúč. Už od roku 2016 sa tejto činnosti venujeme naplno.

Od roku 2018 sme vnímali technologické napredovanie našej doby. Začali sme pracovať na vlastných moderných IT riešeniach našich služieb. Ako napríklad bezplatná online fakturácia pre našich klientov. Doklad-Cloud a Mail-Server bol ďalším krokom v snahe odbremeniť podnikateľov, našich klientov a obchodných partnerov, od čo najväčšieho množstva byrokracie.

„Mimochodom, vedeli ste o tom, že Slovensko patrí medzi krajiny, ktoré majú jednu z najvyšších mier zaťaženia podnikateľov nadmernou byrokraciou na svete?“

Rok 2020 – rok korony

Vzhľadom na to, že sme už pár rokov pracovali na on-line riešeniach našich služieb a produktov, tak sme mali malú výhodu pri príchode korony, ktorá ochromila ekonomiku na celom svete. Aj keď všetky naše on-line riešenia neboli v 100% plnej prevádzke, dokázali sme ich veľmi rýchlo aplikovať aj u klientov, ktorí sa im pár rokov úspešne bránili a dnes si ich nevedia vynachváliť. Rýchlo pochopili výhody, ktoré im naše riešenia prinášajú. Výraznú úsporu času, elimináciu rizika so stratou či zabudnutím dôležitých daňových dokladov a zníženie stresu v prípade choroby či dovolenky.

Aj napriek nepriazni roku 2020 sme nezačali stagnovať a stále sa snažíme ísť vpred. Možno náhodou a možno to chcel osud, sa k našej firme pridala nová posila. Mladá, šikovná a iniciatívna marketérka, ktorá priniesla nové nápady a príležitosti. Výsledkom je samozrejme rozšírenie našej ponuky o reklamné a marketingové služby.

Verím, že v dohľadnej dobe vám budeme môcť predstaviť nové produkty a nové služby, ktoré vám pomôžu dosiahnuť vaše ciele, nech sú akokoľvek veľké či vzdialené.

J o z e f   H o r ň á k

zakladateľ PROBUSSINES